Szkoła Pamięta
06.11.2023Za nami piąta edycja akcji „Szkoła pamięta”. Celem inicjatywy jest zwrócenie uwagi młodego pokolenia na potrzebę pielęgnowania pamięci o polskich bohaterach, szczególnie tych związanych z historią danego miejsca i regionu. W ramach przedsięwzięcia młodzież odwiedzała miejsca pamięci, porządkowała groby, paliła znicze i wspominała osoby ważne dla lokalnej wspólnoty.
Konkurs plastyczny dla klas I-VIII.
06.11.2023Podpisane prace należy oddać p.A.Panczek
Zapraszamy do udziału!
Nie taka fizyka straszna..
05.11.2023W ostatnim czasie uczniowie klas ósmych, w ramach innowacji pedagogicznej pracowali nad budowaniem obwodów elektrycznych. Podczas zajęć oprócz ćwiczenia umiejetności montażu na odstawie schematów elektrycznych uczniowie mieli okazję poznać funkcjonalnośc mierników elektrycznych i za ich pomocą mierzyć napięcia i natężenia prądu stałego.
#LaboratoriaPszyszlosci
9
Jesienna nuda? Nie w Świetlicy.
05.11.2023Najpierw zrobiliśmy jesienne drzewko bonsaj, później złożyliśmy, pomalowaliśmy i polakierowaliśmy samolot. Przecież każdy marzy o lataniu. Kolejnym projektem była Halloweenowa dynia.
Balon, ulotki, klej , masa papierowa, farby , lakiery poszły w ruch. Efekt-WOW!- w pakiecie. Przy okazji wykorzystany został talerz z papierowej wikliny. Nic się nie marnuje.
Ponieważ została nam otwarta masa papierowa, przygotowana została też prawdziwa diorama. Widok chińskiej dżonki płynącej przez góry i lasy pozwala na „odpłynięcie” myślami w marzenia o dalekich podróżach i przygodach. Reszta materiałów pozwoliła na zbudowanie grzybka ze ślimakiem, „rosnącego” na pokrywce od słoika. Mimo szybciej zapadającego zmroku i aury, która czasami nie jest najlepsza Świetlica pracuje pełną parą , a uczniowie poznają różne techniki plastyczne i modelarskie, których może nie potrafią jeszcze nazwać, ale może za kilka lat zaowocują one jakimś ciekawym hobby.
30
Dzień Postaci
05.11.2023We wtorek obchodziliśmy Dzień Postaci Filmowych, Bajkowych i Literackich. Poniżej fotorelacja z wydarzenia :)
5
Programowanie- kolejny etap
02.11.2023Etap programowanie: czujnik kolorów. Uczniowie klasy 2a na zajęciach z innowacji robotyczne, testowali czujnik kolorów. Weryfikowali kiedy czujnik działa, jak zachowuje się czujnik kiedy widzi kolor, którego nie zna. Sprawdzali z jakiej odległości będzie odczytywał kolory. Te działania, stały się niezbędne do praktycznego wykorzystania czujnika. Powstał szlaban dla pojazdów, nasz działał na sygnał czerwony, czyli udrażniał przejazd dla pojazdów uprzywilejowanych. Przy tej okazji powtórzyliśmy jakie pojazdy są nazywane uprzywilejowanymi. Jeden czujnik, wiele aktywności i tak to powinno działać ! Brawo młodzi inżynierowie. #LaboratoriumPrzyszłości #LegoSpike #innowacja #SP36Tychy
Programowanie w klasie 2a
02.11.2023Naukę trzeba zacząć od zabawy! Klasa 2a zanim przystąpi do etapu programowania, rozpoczęła etap konstruowania. Bo dobry prototyp to świetny wstęp do bycia inżynierem. Uczniowie użyli swojej największej mocy, jaką jest wyobraźnia. Powstały projekty, w których dostrzec można stabilność konstrukcji, dobór kolorystyczny, kreatywność, niepowtarzalność, zaskoczenie i wiele zabawy!
#LaboratoriumPrzyszłości #LegoSpike #innowacja #SP36Tychy
1